De Lleendes y Mocedaes

19.8.08

print this page
send email

Dende que TrayasgayA fizo’l primer post venimos denunciando públicamente una realidá que nos preocupa fonderamente: la de los cientos de mozos y moces d’Asturies que dexen el páis pa buscar un trabayu dignu.

Los sindicatos lleven denunciando de forma reiterada l’importante númberu de mozos y moces que dexen Asturies cada añu. Estimando que unos 18.000 ya hicieron nel periodu 2003 y 2004. Informes, como l’estudiu "Los asturianos emigrantes en el exterior: asturianía, condiciones de vida y retorno", fechu por Óscar R. Buznego, sociólogu de la Universidá d’Uviéu, afirmaba qu’ente 5.000 y 20.000 mozos con altu nivel formativu trabayen fuera d’Asturies. Otru trabayu de la Federación de Caxes d’Aforros reforzaba la cifra que aporten los sindicatos (30.000 xóvenes) y resaltaba que, d’ellos, al menos 17.000 tenía formación universitaria o media (LNE, 15 febreru 2004). L’último estudio presentado por el CMPA (Conseyu de la Mocedá del Principáu d’Asturies) “ Mocedá Asturiana nel Exterior,” del añu 2007, sitúa a Asturies cabezalera d’Europa no que a salida de mozos, a otres rexones a trabayar, se refier.

Resulta imprescindible asumir críticamente una realidá, la de la xeneración d’anguaño de mozos y moces que, si nun ponemos en marcha les medies y les polítiques necesaries, acabará por pasar a la historia como la "xeneración ALSA". Por eso ye necesario reclamar unes polítiques públiques que consideren a la mocedá como una apuesta estratéxica, como la protagonista central de l’acción de gobiernu. Pa ello hai que garantizar medios, recursos, diseñar y poner en marcha de forma inmediata programes y acciones que contribuyan a dibuxar un escenariu nuevu, con nueves oportunidaes, capaz de aprovechar el potencial creativu de la mocedá pa que revierta na nuesa sociedá, na nuesa economía, na nuesa industria, nos nuesos conceyos.

Polo pronto la mocedá yá empieza a organizase y a tar farta.

1 bilordios:

Anónimo dijo...

Prestaríame falar con vosotros d'una cosuca. Si podéis, mirái'l corréu que vos mandé.