TrayasgayA pol Mundu. New York

25.8.08

print this page
send email

Nueva York (nome oficial n'inglés City of New York) ye la mayor ciudá d'Estaos Uníos y el más importante centru mundial de finances y comunicaciones. Na ciudá alcuéntrense museos, galeríes d'arte, teatros, etc.. que faen d'ella la capital cultural del mundu occidental.
Tien una población de más de 8 millones d'habitantes procedentes de 180 países. Forma una área metropolitana de 22 millones de persones (28 si contamos Filadelfia), faciendo d'ella la segunda mayor del mundu.
La ciudá ta formada por cinco boroughs, distritos o barrios, por dayos un nome pa entendemos: Brooklyn, el Bronx, Manhattan, Queens, y Staten Island. Ye'l epicentru de la nomada Megalópolis, rexón urbana de la costa que va de Boston a Washington DC.
Xunto con Londres y Tokio ta considerada una de les tres ciudaes globales de primer rangu. Les Naciones Uníes tienen la so sede na ciudá.

Nel momentu del so descubrimientu europeu en 1524 por Giovanni da Verrazzano, la rexón taba habitada por alrededor de 5.000 aboríxenes de la tribu de los Lenape. Esti exploraor italianu al serviciu de la corona francesa llamola Nouvelle Angoulême (Nueva Angulema). La instalación europea entamó en 1614 en manes de los neerlandeses y en 1626, el direutor de la colonia, Peter Minuit, compró la islla de Manhattan a los Lenape (la lleenda, agora refutada, cuenta que por abalorios de cristal por un valor de 24 dólares). El llugar sería renomáu como Nieuw Amsterdam y especializaríase nel comerciu de pieles. En 1664, los ingleses conquistaron la ciudá y rebautizáronla col nome de Nueva York en honor al Duque de York y Albany.


Fonte Uiquipedia.

0 bilordios: