La Cuenca Mutante

9.12.06

print this page
send email


"La Nucella lapillus ye una caracola que s’alcuentra abondo nes ríes galleges. La concha mide unos dos centímetros y a simple vista paez normal. En más de 50 puntos estudiaos de Galicia, los científicos alcontraron exemplares fema con un pene milimétricu. Trátase del fenómenu llamau sesu impuestu o imposex, un efeutu de la contaminación química nos ríos. Tamién apaecieron carpes macho nel Ebru con ovarios y salmonetes afectaos en zones contaminaes de la costa mediterránea. Conocer l’impactu de la contaminación química sobre la salú humana ye percomplicado, pero estos casos d’animales transesuales sirven como indicador d’estos efeutos."
Fonte: El País.

La Cuenca lleva munchos años años acarriando un importante historial mutante. Tanto ye asina que los sos habitantes, tan avezaos a les radiaciones, a respirar gases nocivos y a sofrir mutaciones nes sos propies carnes. Ye curioso que lloñe d'algamar la inmunidá escontra estos cambios, la xente de La Cuenca, asimilolos a la so vida cotidiana, como un superheroe con superpoderes.

Asina, igual que a los pexes yos salen ovarios o pene (depende del sesu), a los paisanos de La Cuenca salioyos un vasu vino na mano, o un cacharru de ron nel so defeutu. A les muyeres, una taza de descafeinao con sacarina al llau d'un pastelín de merengue. A la mocedá, un palín güecu pegau a un furacu de les narices. A los gobernantes y xestores, una punta de fierro clavada na zona del celebru que te fai date cuenta de les inxusticies y fai que nos pongamos coloraos cuando daqué nos da vergoña. A los constructores saliéronyos puñaos de perres nes manes y nos bolsos. A los guajes crecioyos sobre les aspiraciones de futuru una borrina prieta y densa. Y a tola población en xeneral, el síndrome del conformismu, el rebañu y l'amnesia.

3 bilordios:

Anónimo dijo...

L'unicu superhérue de la Cunca ye Superxulio...

Anónimo dijo...

AMEN

Anónimo dijo...

MARIQUITA el que lo lea...