El Bolu Celta

6.12.06

print this page
send email
El Bolu Celta, ye una modalidá de bolos que se conoz dende fai pocu tiempu con esti nome, pues enantes llamábase Bolo-Tinéu.

Por mor de que los bolos rebasaron el llímite del conceyu de Tinéu y de que n'otres partes se xugaben , de forma muy similar, recientemente
cambiose-y la denominación y unificáronse toes les variantes qu'había.

El campu del xuegu del Bolu-Celta tien:

Un Poyu- colocau nun estremo del terrenu, con una cueva poco caída del suelu pa propiciar l'impulsu. Tien que ser d'hormigón, de 35 cm d'altura y con 2 metros de llargo como poco. Convien que nun seya llisa pa nun resbalar.

La Llosa o Bolera - que se coloca delantre y ye onde s'armen los bolos. Ta a unos 6 metros y tien que ser llisa y con una pendiente para conseguir que los bolos ten al mesmu nivel que'l poyu.


La Raya de Diez - que ta a unos 24 a 27 metros del cientru de la llosera, ye de forma circular pa que los sos puntos seyan equidistantes al cientru de dicha llosera.

La Valla de Xuegu o Acabon - que ye la parte final y que ta a unos 30 metros de la llínea onde s'armen los bolos, tamién trazada de forma circular y con una altura de unos 10 metros.
Les Boles tienen que ser muy dures, con diámetru aprosimau de 19 cm y un pesu que pue dir de los 600 a los 900 gramos.

Tamién los Bolos tienen que ser de maeera muy dura. El pesu del bolu será de 150- 200 gramos y con forma de prisma de seición octogonal regular. L'altura del bolu será de 14.15 cm y tará cortau en bisel, con un puquiñín de desnivel pa poder axustase a la llosera o bolera que ta inclinada.

EL XUEGU

Faise un primer llanzamientu dende la " poya"- fuerte, pol aire y llanzando la bola escontra los bolos.

Pa qu'una xugada tea valor, ye condición indispensable que la bola pase la raya de 10, dempués de chocar escontra los bolos, por que si nun lo fai, considérase " un ceru".

Por cada bolu que tamién rebase la llínia de 10 consíguense 10 puntos, mientres que cada ún de los otros bolos que cayeren, valen un puntu.

Si un bolu sal despediu por encima del "acabon" na xugada, eso quier dicir ganar el xuegu.


Dempués ( sinon salió ningún bolu por encima del acabon) faise otra xugada que consiste en llanzar la bola rodando pol suelu dende la llínea de 10 pa llograr derribar los bolos, ya que cada ún de los derribaos suma un puntu.

Les partides son a 4 xuegos y cada xuegu ye a 50 puntos.

0 bilordios: