La dificultá de votar a UNA en Llangréu

7.6.09

print this page
send email
Casi tolos años pasa algo raro coles papeletes d'UNA, el día les votaciones, nel conceyu Llangréu. L'añu pasáu pudimos comprobar como había delles aules de votación onde les papeletes de tolos partíos taben desprecintaes y les d'UNA seguíen coles brides de plásticu a les 11 la mañana, imposibilitando garrar una ensin que tolos presentes se enteraran de a quién dibes votar. Una vecina del conceyu tuvo que pedir un cuter pa romper les brides ella mesma.

Esti añu nel distritu llangreanu de La Felguera, un votante averose a la so mesa pa exercer el so drechu al votu. Al nun atopar papeletes d'UNA nin dientro, nin fuera de la cabina, miró nel aula d'al lláu pa ver si les teníen y vió un monton d'elles nes mesmes proporciones que les de los demás partíos. Garró un puñáu y foi al aula onde taba la so mesa. Entrugó a la xente de les meses si nun había papelestes d'esi partíu, ya que tuvo que dir por elles a la clas d'al lláu. Llevantose la presidenta d'una de les dos meses y un representante políticu ensin identificar, que lluéu supimos que yera del PP. Ente los tres nun atoparon les papeletes, pero la presidenta sacó un acta del xulgáu onde se dicía que la UNA había presentao papeletes n'asturianu y que nun taben homologaes, polo que ella entendía que nun valíen y los votos diben ser nulos. El votante enseñó les papeletes de la otra clas que taben redactaes nun perfeutu castellán. Dixéron-y que igual eses papeletes les habíen sacao a posteriori y que nun diben valer, pero que ante la duda diba facer una llamada de teléfonu pa comprobalo. Dempués de dellos minutos esperando al teléfonu a la espera de recibir información de cómo proceder, respuenden-y que pare la votación y espere otra llamada, por que si les papeletes en castellán valen, nun tuvieron enriba la mesa dende'l entamu la votación.

La presidenta diz que se tienen que parar les votaciones hasta nuevu avisu, col correspondiente acumulamientu de xente y la situación tensa que nesi momentu había nes dos meses elleutorales con toles mirades (de representantes de les meses y vecinos) apuntando al votante que namás quería exercer el so drechu en igualdá a tolos demás. Al ver la situación, el votante, que ya había introducío la so papeleta ensin saber si yera válida o non, diz que va colar del colexu y que tornará dempués pa saber en qué quedó la cosa.

Cuando se atopa na cai, a cien metros de colexu, apaez el representante socialista diciendo que ya apaecieron les papeles y que taben enriba la mesa. El votante extrañase que apaezcan xusto nel momento nel que abandonó la clas y el representante políticu retruca a la defensiva, diciendo que "no pensarás que la pusimos nosotros, a nosotros que más nos dá". El votante, con una sensación de tar, efeutivamente nun colexu, pero non en temes ellutorales precisamente, acompaña al representante políticu hasta l'aula pa ver que les papeletes taben na mesa. Al entrar atópase coles votaciones reanudaes y con el representante del PP, entá sin identificar, que vien ellevando'l tonu de voz y diciendo: "antes de montarla, mira bien!!", "Lo primero que dijiste fue que lo había que impugnar!!", pallabra qu'enxamás salió de la boca del votante en nengún momentu. El votante ante los ataques del representante popular y la mirada de los vecinos dixo que lo primero que fizo foi entrugar si había papletes d'esti partíu, entós foi cuando se llevantó la presidenta de la mesa y el propiu representante del PP y ente los tres nun les atoparon, aunque agora tuvieren en mediu la mesa, perfeutamente visibles. Sí ye verdá que pudieron tar ehí dende'l entamu, pero tapecíes con una tacu de papeletes d'otru partíu, lo que sigue siendo una irregularidá.

Dempués d'esta discusión y de que la presidenta de la mesa llamara l'atención a los representantes del PSOE Y PP y al votante por falar acaloradamente en tonu altu, ante la xente que siguía votando, el votante dicidió colar, al ver que nun diba a sacar na en claro y encima lu habíen acusao con coses como: "cómo sabemos que no fuiste tú el que quitó las papeletas" o comentarios como "bueno, hombre, si no había papeletas hasta ahora y ya las hay, ya está solucionado, ¿no?". Mientres el votante colaba, el representante del PP pidió-y unes fríes disculpes.

Amiguinos, paez que nel 2009 la democracia nun ye igual pa toos y realmente ye percomplicao votar a UNA en Llangréu.

3 bilordios:

Jesusito aka cpt Alimerca dijo...

Paez claro que faen falta interventores. A saber cuántes van nules pol papelín esi de la Xunta Electoral

Tin dijo...

paez ser que na páxina web d'una había un teléfonu pa llamar si pasaben estes coses, pero caro, eso la xente nun lo sabía...

Anónimo dijo...

UNA de xuru que perdió unos cuantos votos con eso.
Hubo colexos nos que se retiraron les papeletes d'UNA por esi papel nel que dicia que les papeletes d'UNA (n'asturianu) nun valíen.
Creo que dalgunes van impugnales.