Música Como Entretenimientu

22.12.06

print this page
send email

Angüañu cuntamos con una amplia ufierta de xeres que puen enllenar los nuesos momentos d´ociu. Culturales, deportives, en grupu o individuales, nel esterior o nes nueses cases. Namái con prender el televisor y escoyer ente l´amplia gama de canales, afayamos daqué que nos entretenga. Asistimos como espectadores a actividaes musicales que la comunicación aportó a un puntu en qu´una canción d´un interprete con muncha sonadía pue tar estrenándose al mesmu tiempu en dellos continentes y ser mundialmente conocía aína.

De dalgún mou la música llega a nos de forma mediática y nun nos dexa más que ser cenciellos espectadores qu´en dalgunes ocasiones atrévense a participar baillando o interpretando pa otros de xemes en cuando. Fasta la llegada los grandes medios de comunicación sonora y visual del sieglu XX, y cola esceición de les clases acomodaes, que gociaben, magar qu´en menor midía qu´angüañu, del privilexu de cuntar con composiciones, actuaciones o conciertos a la carta, el pueblu, y la so xente yeren d´una vegada interpretes ya espectadores. Nos sos momentos d´ociu cotidianu, asina como en bodes, fiestes y romeríes ya otres ocasiones especiales, la música taba siempre presente. Recurríase entós a la interpretación de canciones y músiques aportaes de mou oral de xeneración en xeneración. Les melodíes foriates o les que sonaben nos conceyos d´acomodaos cuasi nun se conocíen. N´ocasiones, estes llegaben a los sos oyíos y quiciabes polo novedoso o pintoresco acababen cuayando ya inxertándose a los sos moos interpretativos.

Les grandes tresmisiones de la mayor parte de la herencia musical tradicional asturiana fuerón muyeres. Elles cantarón y tocaron panderetes animando los conceyos, folixes y cellebraciones. Asina lo fixeron al traviés de los años, dexando´l so bon saber a les xeneraciones que veníen darréu.

0 bilordios: