L'Azabache d'Oles

27.3.09

print this page
send email
L´azabache ye una variedá de lignito. De collor negru brillante, vien d'una familia d'árboles xurásicos que se extinguieron fai unos 60 millones d'años, al mesmu tiempu que los dinosaurios, según datos del primer estudiu científicu sobre l'orixe d'esti fósil.

Ye un material perfrágil, poro, la so extracción siempres foi artesanal, siendo de talla difícil cuando se intenta esculpir figures con abundantes detalles y calaos. Trabáyase con llima y tornu, garrando mediante una pulimentación adecuada un brillu intensu que nun baxa col pasu del tiempu. Ta formáu por una mezcla heteroxénea de material carbonáceu orgánicu y materia mineral, constituida principalmente por vitrinita, compuestu orgánicu que deriva de la lignina, la celulosa y otros, presentes nes plantes vasculares con semilles.

El plenu Municipal del Ayuntamientu de Villaviciosa aprobó la modificación puntual de les normes subsidiaries del planeamientu pa favorecer la extracción d'azabache. En poco más dún añu Oles va contar cola única mina abierta d'azabache en toa Europa, tornando a Asturies a ser cabezalera a nivel munidal xunto con Whitby no que cinca a la extracción y calidá del azabache.

http://www.azabachedeasturias.com/azebache.html

0 bilordios: