La Historia del Condón

25.10.06

print this page
send email

El Condón fai tresmil años
El testimoniu más vieyu que se conoz del condón data de fai más de tres mil años y encontróse n’Exipto. Alrrodiu l’añu 1000 EC los exipcios usaben nel pene una funda de llienzu pa guardase de les enfermedaes.
La evidencia más temprana del usu del condón n’Europa data de los años 100 a 200 EC.
Pero tendremos qu’esperar hasta’l sieglu XVI pa la primer descripción escrita y los primeros ensayos que falen del usu del condón como profiláuticu. El so autor, el ciruxanu italianu Gabrielle Fallopius (1523-1562), dixo na so obra entitulada "De morbo gallico " ( La Enfermedá francesa) inventar un condón de llienzu y el so usu esperimentáu en 1.100 homes, y dengún foi infectau cola Sífilis. De primeres el so usu orientóse nesa época a la prevención d’enfermedaes.. Esti condón yera una funda curtia pa cubrir solamente’l glande. Más tarde, Hércules Saxonia describió l’usu d’una funda de llienzu más llarga y empapada previamente nuna preparación de yerbes o química, que cubría’l pene por completo. Encontrámosnos quiciás col primer intentu de crear un espermicida.
Nel sieglu XVII encontráronse restos de condones nel Castiellu de Dudley, Birmingham, Inglaterra. Fechos probablemente de tripa de pexe o en tou casu de texíu animal. Presúmese que los soldaos de los exércitos de Cromwell y del rei Carlos I, usáronlos durante la guerra civil (1642-1646) pa prevenir las enfermedaes de transmisión sexual. Llamábenlos les "gorres ingleses".
Nel sieglu XVIII alcontramos dalgunes alusiones lliteraries al condón, siendo les más notories les alcontraes nes memories del aventureru italianu Casanova (1725-1743) y nel diariu de James Boswell, onde se refieren al condón como "l’armadura" o "l’implementu de seguridá" pa cuidase de les enfermedaes venéries. Nesi sieglu los condones facíense del intestín ciegu de la oveya, cortábense, macerábense nuna solución salina, colocábense al vapor, secábense bien y empacábense. La so fabricación yera llaboriosa, facíase por encargu, yera costosa y polo tanto solo al alcance de les persones adineraes. Polo que la so reutilización yera normal.
En 1861 apareció nos Estados Xunios la primer propaganda sobre condones. L’anunciu publicóse nel New York Times promocionando los "Condones Franceses del Dr. Power".
Los condones de caucho
Los condones de caucho ficieronse en masa después de 1844, cuando Charles Goodyear patentó la vulcanización del caucho. Nes décades de 1940 y 1950 volviéronse non reusables pa dalgunos, pero munchos otros, como enantes, llavábenlos, llubricábenlos y guardábenlos.
La producción masiva de condones de latex nun comenzó hasta la década de 1930. La tecnoloxía pa la so fabricación continuo ameyorando: la fabricación del látex simplificose, la producción de condones automatizose y el productu fizose más baratu, elástico, delgau y seguru.
Durante la Segunda Guerra Mundial, los llíderes militares tuvieron una actitú más rialista acerca de los condones. Yeren conscientes de que si non preveníen les enfermedaes venéries, los costos de salú pública iben a aumentar dramáticamente y les enfermedaes a estendese nel país cuando regresaren los combatientes.
La Revolución sexual de la década de 1960
La revolución sexual de los años 60´s punxo en decadencia l’usu del condón. Les muyeres encomencipiaron a tener abiertamente compañeros sexuales, los homes frecuentaron menos a les prostitutes, la sífilis y la gonorrea, que yeren les enfermedaes venéries prevalecientes, tratábense fácilmente con antibióticos, aparecieron la píldora anticonceptiva y los dispositivos intrauterinos como métodos anticonceptivos nunca antes vistos.
El resurdimientu del condón
Cuando’l HIV fizo la so aparición na década de 1980, foi claru al menos pa les autoridaes sanitaries de los países desarrollaos, que teníen que promover ampliamente l’usu del condón y del sexo seguru pa evitar la propagación del SIDA, una epidemia de posibles dimensiones apocalíptiques. Realizaronse munches campañes pero los resultaos nun son mui ellocuentes.
Na década de 1990 aparecieron en mercáu numberosos y diferentes tipos de condones. Por primera vez vendieronse condones de poliuretano. En 1993 la producción anual de condones yera de 8.5 billones. Güei en día en supermercados, drogueríes, máquines dispensadores, chigres, farmacies y en munchos llugares públicos espendense toa clas de condones: llubricaos, con espermicida, mui sensibles, sensibles, delgaos, mui delgaos, estra-resistentes, de collores, rugosos, con múltiples aletes, con sabores a menta, vainilla, piña colada, pa muyeres y pa sexo oral, curtios, llargos, gordos. La so publicidá enfatiza nel placer y na seguridá.
P.D: recuerda... como diz el topu fartón: “folla siempre con condón”

0 bilordios: