Cheso

14.10.06

print this page
send email
Variedá llingüistica del del valle d'Echo (Echo, Siresa, Urdués). Ye conocío y falao por casi tola población, pero los más mozos, cada vez la falen menos. Los sos falantes podríen cifrase aprosimadamente nun millar. Los rasgos fonéticos coinciden en xeneral colos comunes en aragonés. Encuádrase na so zona ocidental. El cheso, xunto col benasqués, el chistabín y el somontanés, ye una de les variedaes dialetales del aragonés más cultivaes lliterariamente y con mayor puxu creaor. El cheso apaeció fai poco en dellos discos del "Grupo Folklórico de la Val d´Echo" y en dalgunes películes de calter documental feches por Ch. Lera.

Apurrimos esta información dempués de tener noción d'esta llingua minoritaria gracies al programa de "Televisión Española" "España Directo". N'esti programa salió un mozu entrevistando a la xente más vieyo d'esti llugar, entrugándoyos pola fala, si había relevu xeneracional, cuanta xente la falaba, etc., a la vez que presentaores y entrevistaos se llamentaben que por culpa de la televisión, los videoxuegos, los cambios nel estilu de vida y la globalización, cada vez menos guajes la falen.

Manda coyones la capacidá que tienen dalgunos pa ver determinaes coses y facese los ciegos n'otres. Suerte pa'l Cheso y el nuesu apoyu.

0 bilordios: