Calentamientu Global

14.9.06

print this page
send email


Plaza Merediz. Setiembre de 2006. 15.25 hores. Llangréu. Asturies. Daqué ta camudando...

El calentamientu global que s'espera a finales d'esti sieglu va ser dos graos más severu que lo que s'esperaba, con un incrementu de 7,7ºC, pol impactu nel clima de les emisiones adicionales de CO2 y metano que xenera'l planeta espontáneamente por mor del calentamientu global. Calcularon l'impactu d'estes emisiones estudiando los datos del clima que se oculten baxo los xelos polares. Na Península Ibérica, esperase que les lluvies baxen hasta un 30% y que los mares xuban ente 10 y 80 centímetros.

A esti aumentu de la temperatura podría sumase 1,5ºC por mor de la retroalimentación positiva nel clima a causa del desxelu del xelu marin, la desconxelación de los xelos perpetuos y la acidificación de los océanos.

Prebes del cambiu climáticu:
* El xelu del mar Árticu baxó en un 2,7 por cientu por década dende 1978 y en un 7,4 por cientu cada década durante los meses del branu.
* Cinco de los seis años más cálidos diéronse nos caberos cinco años, siendo 2005 y 1998 los años más cálidos enxamás rexistrados.
* El nivel mediu del mar aumentó a un ritmu d'aprosimadamente 2 mm al añu ente 1961 y 2003, y por términu mediu más de 3 mm al añu ente 1993 y 2003.
* Los glaciares de les montañes y el xelu terrestre polar derritiéronse a más velocidá de la que se formaron durante los caberos 40 años.
* Les temperatures de la fastera de xelos perpetuos aumentaron por términu mediu, y la superficie cubierta por tierres xelaes estacionalmente baxó en un 7% nos caberos 50 años. http://www.ecoportal.net/

0 bilordios: